W ubiegłym tygodniu uczestnicy „Logokreacji” zostali zabrani w podróż do świata muzyki. Grali na instrumentach, tworzyli je oraz śpiewali. Dlaczego muzyka pojawiła się na naszych zajęciach?
Narząd słuchu zaczyna funkcjonować w okolicy 5 miesiąca życia płodowego. Od tego momentu jesteśmy zanurzeni w dźwiękach i języku. Zanim zaczniemy mówić, ma miejsce tzw. kąpiel słowna. Dziecko słuchając uczy się wzorca językowego. Przyswaja rytm, melodię i akcent językowy, które tak istotne są dla rozwoju mowy. Muzyka natomiast wzmacnia percepcję słuchową, koordynację słowno-ruchową, reguluje oddech, harmonizuje napięcie mięśniowe, może rozładowywać emocje i rozwijać inwencję twórczą.
Dlatego zachęcamy do muzykowania i radosnego śpiewania w domach – nawet niedoskonałe próby przyniosą wspaniałe efekty wspólnie spędzonego czasu i rozwoju dzieci!













